Daugavpils Valstspilsētas vidusskolā 16. oktobrī viesojās “ESI – sociālā un emocionālā intelekta centrs” trenere Laura un novadīja vidusskolēniem nodarbības, kas paredzētas, lai veicinātu bērnu un jauniešu individuālo resursu apzināšanos problēmsituāciju risināšanā, mācītos apzināties emocijas un rīcību dažādās situācijās, kā arī uzlabotu komunikācijas un sadarbības prasmes starp vienaudžiem un ģimenē. Dotās nodarbības tika īstenotas ESF projekta Nr. 4.3.6.9. “Ģimenei draudzīgas vides un sabiedrības veidošana” ietvaros, tās īstenotājs – Sabiedrības Integrācijas fonds sadarbībā ar “ESI/Sociālā un emocionālā intelekta centrs”. Īstenotās programmas mērķis ir sekmēt pozitīvu bērnu attīstību un sociālo integrāciju, ļaujot īstenot viņu potenciālu veiksmīgai dzīvei.
Mācību saturs balstīts bērnu emocionālajai noturībai aktuālās tēmās – attiecības ģimenē un starp vienaudžiem, emociju regulēšana, veselīgas robežas, konfliktu risināšana, cieņpilna komunikācija u.c. Nodarbību laikā caur neformālās izglītības metodēs balstītiem individuāliem un grupu darbā veiktiem uzdevumiem tika veicināta izpratne par bērna individuālajiem resursiem problēmu risināšanā, pieejām emociju atpazīšanā un regulēšanā, emocionālās noturības attīstīšanā.
Galvenais ieguvums skolēniem ir iespēja mācīties atpazīt un vadīt savas emocijas, attīstīt pašregulācijas prasmes un tādējādi veidot labākas attiecības ar apkārtējiem gan skolā, gan ģimenē, veicinot pozitīvu bērnu attīstību un sociālo integrāciju, ļaujot īstenot viņu potenciālu veiksmīgai dzīvei. Daugavpils Valstspilsētas vidusskolas skolēniem tika novadītas trīs mācību stundas, kuru laikā vidusskolēni veica dažādus uzdevumus darba burtnīcā, piemēram, veidoja līdzsvara apli par dažādām dzīves jomām un secināja, kuras no tām šobrīd sagādā vislielāko stresu, bet kuras dod spēku, enerģiju un atbalstu. Papildus skolēni strādāja grupās, kur bija jāizveido stāsts par vienu no piedāvātajām situācijām un jānovērtē katra iesaistītā dalībnieka lomu – glābējs, vajātājs, upuris – attiecīgajā brīdī, tādā veidā attīstot izpratni par sarežģītām sociālajām un emocionālajām situācijām. Skolēniem tika piedāvāts padomāt par saviem mērķiem un soļiem, kas darāmi, lai tos sasniegtu. Var teikt, ka šajās nodarbībās skolēni mācījās gan paust savas domas, emocijas, gan novērtēt pozitīvo savā dzīvē, gan cieņpilni izturēties pret apkārtējiem un apzināties, ka viņi kā klases kolektīvs arī var būt viens otram atbalsts. Daudzi atzina, ka nodarbības bija noderīgas, interesantas, lika aizdomāties par savu dzīvi un to, kas tajā būtu jāuzlabo, kam vairāk jāpievērš uzmanība.