Doties uz saturu

Iekļaujošā izglītība praksē

    9.decembrī Daugavpils Valstspilsētas vidusskolā notika seminārs Daugavpils pašvaldības skolu psihologiem “Iekļaujošā izglītība praksē” ar mērķi aktualizēt zināšanas par iekļaujošo izglītību, izmantojot Erasmus + projektā EDU4ALL iegūtās neformālās izglītības metodes. Semināru organizēja un vadīja skolas sociālā pedagoģe Ilona Borisova un skolas psiholoģe Irēna Kampāne.

    Tika apspriestas atšķirības starp integrāciju un iekļaušanu. Visi klātesošie skolu psihologi piekrita viedoklim, ka iekļaujošā izglītība ir liels izaicinājums izglītības sistēmai. Videi ir jābūt pielāgotai bērna īpašajām vajadzībām. Ne visi grib/ var mainīties, tam ir nepieciešams laiks, enerģija un līdzekļi. Mēs vienmēr mēģinām veidot aizsardzību un pretojamies sadarbībai ar atšķirīgiem no mums cilvēkiem. Skolotājiem nepieciešams atbalsts: daži nav psiholoģiski gatavi un izjūt bailes un šaubas. Darbā ar bērniem ar īpašām vajadzībām nepieciešams izmantot speciālās izglītības metodes un paņēmienus.

    Spēlējot simulācijas  spēli, bija iespēja līdz sirds dziļumiem izjust to vecāku emocijas, kas audzina bērnu ar īpašām vajadzībām. Psihologu darbībā vecāki ir resurss. Tas, cik lielā mērā  esam atraduši kontaktu ar vecākiem, var būt gan palīdzība, gan barjera. Mēs varam palīdzēt vecākiem pieņemt dzīves realitāti, atbalstīt, izglītot, informēt par iespējām un tiesībām. Sadarbība ar vecākiem var palīdzēt pašam bērnam ar īpašām vajadzībām veiksmīgi socializēties un mācīties skolā.