Doties uz saturu

Integrētā matemātikas stunda “ar saldumiņu”

    3.b klases skolēni mācību gada noslēgumā darbojās matemātikas stundā, kas bija integrēta ar dabaszinību stundu. Matemātikā gada pēdējā tēma ir “Kā veido telpiskus modeļus?”. Šajā tēmā bija jāveic daudzveidīgi uzdevumi, piemēram, cik centimetru dekoratīvās līmlentes vajadzēs, lai aplīmētu kastītes šķautnes, vai jāaprēķina, cik garu lentīti vajadzēs, lai apsietu kastīti?
    Nejauša tikšanās ar 8.d klases skolnieces Ievas Rutkovskas mammu, kura strādā Dabas aizsardzības pārvaldē, iedvesmoja skolotāju Inesi Somu neparastai stundai. DAP ir izveidotas kastītes ar invazīvo sugu attēliem uz tām (kastītes iekšpusē ir veselīgs ogu našķis), skolotājai radās ideja, kā kastītes praktiski var izmantot mācību procesā. Kastītes tika izmantotas matemātikas stundā, lai nostiprinātu skolēnu prasmi veikt mērījumus, kā arī dabaszinību stundās, lai neierastā veidā papildinātu bērnu zināšanas, jo uz tām ir kvadrātkodi (QR kodi), kurus noskenējot, iegūstama papildus informācija par invazīvām augu sugām Latvijā. Skolēni atbilstoši darba uzdevuma mērķim veica kastītes mērījumus un ieguva aprēķinus. Kad darbiņš bija padarīts, drīkstēja atvērt kastīti un pacienāties ar saldumiņu.
    Trešklasnieki bija sajūsmā par neparasto pieredzi, jauno informācijas iegūšanas veidu un, protams, par saldumiņu.