Doties uz saturu

Sociālo pedagogu seminārs “Iekļaujošā izglītība praksē”

    15.janvārī Daugavpils Valstspilsētas vidusskolā notika seminārs Daugavpils pašvaldības sociālajiem pedagogiem ”Iekļaujošā izglītība praksē”. Semināra mērķis bija  aktualizēt zināšanas par iekļaujošo izglītību, izmantojot Erasmus+ projektā EDU4ALL apgūtās neformālās izglītības metodes. Ar iegūtajām jaunajām zināšanām un to  pielietošanu praksē dalījās skolas sociāla pedagoģe Ilona Borisova  un skolas psiholoģe  Irēna Kampāne. Tika aktualizēta informācija par terminu “inkluzija”. Primārā “inkluzijas” ideja ir par iekļaujošu sabiedrību, kura neizstumj īpašos,  atšķirīgos no vairākuma, bet cenšas mainīt apstākļus un sociālās normas tā, lai visiem cilvēkiem nodrošinātu tiesības būt dažādiem un dzīvot kopā.

    Tika uzsvērta dažādu faktoru ietekme uz katra skolēna labbūtību skolā. Videi ir jābūt pielāgotai bērnam ar īpašam vajadzībām, kas prasa ieguldīt daudz resursu: telpu pieejamība un pielāgotība, atmosfēra, tolerance, publicitāte, sadarbība, personāls, citi  resursi.  Īpaša uzmanība tika pievērsta vecāku lomai inkluzīvajā izglītībā (jābūt ciešai sadarbībai ar vecākiem). Vecāki ir viens no skolas svarīgākajiem resursiem. Tika izspēlēta simulācijas spēle, kura deva iespēju katram klātesošajam iejusties vecāku lomā, kuram ir bērns ar īpašām vajadzībām.  Visi semināra dalībnieki bija vienisprātis, ka inkluzīvā/ iekļaujošā izglītība lielā mērā ir atkarīga no vecāku atbalsta un gribasspēka, jo labāko rezultātu var sasniegt tikai kopīgiem spēkiem. Cik lielā mērā vecāki sadarbojās un atbalsta skolas pasākumus, tik liels ir rezultāts.