Doties uz saturu

Stresa vadība un atpazīšana: galvenās stratēģijas skolotājiem

    Skolotājs ir viena no skaistākajām, bet tai pat laikā arī izaicinošākajām profesijām. Kā liecina jaunākie pētījumi, skolotāji faktiski piedzīvo vairāk stresa nekā vairums citu darbinieku. Tajā pašā laikā arī skolēni bieži ziņo par stresa negatīvo ietekmi uz viņu garastāvokli, uzvedību un akadēmisko sniegumu. Rodas jautājums, ko var izdarīt pedagogs, lai pārvaldītu stresu un novērstu tā negatīvās sekas?

    Atbildi uz šo jautājumu no 10.04.2023. līdz 15.04.2023. meklēja Daugavpils Valstspilsētas vidusskolas direktora vietnieces Diāna Zahareviča un Ināra Jasvina, kas piedalījās kursā “Stresa vadība un atpazīšana: galvenās stratēģijas skolotājiem”( Stress Management and Recognition: Key Strategies for Teachers) (Barselonā, Spānijā).

    Šis kurss ir izstrādāts tieši tā, lai nodrošinātu skolotājiem efektīvus rīkus un stratēģijas, kā tikt galā ar savu un skolēnu stresu. Veicot praktiskas aktivitātes, dalībnieki uzzināja, kā veicināt savu labklājību un uzturēt labvēlīgu klimatu savā klasē, skolā, darbinieku kolektīvā.

    Kursā tika sniegti jaunākie zinātniskie pierādījumi par stresa mazināšanas programmu priekšrocībām, īpaši skolas vidē. Dalībnieki tika iepazīstināti ar stresa un trauksmes ietekmi uz mācīšanos, kā arī ar izstrādātajām un aprobētajām stratēģijām, kā palīdzēt skolēniem novērst un pārvaldīt stresu. Tādējādi kurss sniedza pieredzi par visnoderīgākajām relaksācijas metodēm, ko izmantot klasē un ārpus tās.

    Dalībnieki tika iepazīstināti ar “emocionālās inteliģences” jēdzienu, kas pēdējos gados (līdzās intelektuālās inteliģences jēdzienam) ir kļuvis īpaši aktuāls. Kursos tika trenēta prasme  koncentrēties uz emocionālo inteliģenci un emocionālo regulējumu kā spēcīgu instrumentu, lai tiktu galā ar stresu.